Haber

“Şehir içi araç trafiğinde kullanılabilecek Türk robotları ürettik”

Otonom araç projeleri üzerinde çalışan Robeff Teknoloji, sürücüsüz elektrikli 2 araç daha üretti. Fabrikaların lojistik alanlarında kullanılabilecek araçlar hakkında bilgi veren Bilgisayar Mühendisi İsmet Atabay, “Robotlarımız şehir içine girebilen ilk Türk robotları. Araç trafiği tabii ki bu her yerde yönetmelik gereği mümkün değil.Yönetmeliğe bağlı olarak sınırlı alanlarda araç kullanabiliyoruz.” . ?

YTÜ Yıldız Teknopark şirketlerinden biri olan Robeff Teknoloji, ‘otonom araç projeleri’ ile çeşitli yatırımlar alarak üretimini gerçekleştiriyor. Şirket, ‘Robione’ markası altında hem fabrika içi lojistiği hem de market ve kargo teslimatlarını taşıyabilen elektrikli sürücüsüz bir araç üretti. Üretim aşamasında olan Bilgisayar Mühendisi İsmet Atabay, şehir içi araç trafiğinde gidebilen ilk robotlar olduklarını belirterek, “Şu anda otonom araçların doğrudan trafiğe çıkması mümkün değil. Bazıları var. Yönetmelikler ve bazı sınırlı alanlarda araç kullanabiliyoruz.Örneğin üniversite kampüsünde iznimiz var ve burada araç kullanma ve işlem yapma iznimiz var.Yapabiliriz” dedi.

ROBOTLAR NASIL KULLANILIR?

Hazırlık ve üretim aşamasının yaklaşık 1 yıl sürdüğünü söyleyen İsmet Atabay, robotların nasıl kullanıldığını şöyle anlattı:

“Öncelikle operasyonun yapılacağı yerin 3 boyutlu haritasını çıkarmamız gerekiyor. Ardından operasyona geçilebilir. 3 boyutlu sensör ve kameramız sayesinde çevremizdeki nesneleri, araçları, yayaları, bisikletleri ve motosikletleri tespit ediyoruz. Yüzlerini ölçüyoruz, ne yöne gittiklerini öğreniyoruz, rotamız önlerinden geçmiyor, “Doğru mu, ölçüyoruz. Ardından bir görev oluşturuyoruz. Bu görev, otonom araçlar için bir noktadan bir noktaya gitmekle ilgili. En sadık şekilde olmasını sağlıyoruz.”?

OTOMOTİV ALANINDA ÇALIŞAN FABRİKALARDA KULLANILABİLİR Mİ?

Robeff Teknoloji’nin kurucu ortaklarından Coşkun Arslan, “Market taşımacılığı için geliştirdiğimiz robot kaldırım robotlarından farklı. Saatte 20/25 kilometre hıza ulaşabiliyor. 1.200 litre taşıma kapasitesine sahip. 800 yüz kilograma kadar yük taşıyabiliyor.Bu robotla ‘yasak alanlarda’ faaliyetlerimizi yürüteceğiz.Fabrika ve depolarda lojistik hizmet vermek için geliştirdiğimiz bir araç yine büyük ölçekli.Sağlamak için geliştirdiğimiz bir iş modeli özellikle otomotiv alanında çalışan fabrikalarda yük taşımacılığı, lojistik çözümler, insansız lojistik çözümler.Bu kampüste bu iki robot ile otonom sürüş faaliyetlerini gerçekleştirebiliyoruz.Çalışmalarımız ilerledi. Şu anda işbirlikleri ve ortaklık arayışlarımız devam ediyor.” ?

“MALİYETLERİ DÜŞÜRECEĞİZ”?

Coşkun Arslan, “Özellikle pandemi sonrası e-ticaret ile motokurye sayısındaki artışı görebiliyoruz. İnsanoğlu bu rahatlık alanına alıştı ve artık her şeyi kapısının önünde bekliyor. Bu tarafta özellikle büyük şehirler çok önemli bir kaos ortamına sürükleniyor.Bu alanda daha ucuz işgücü sağlayarak çözümler var.Ama özellikle Avrupa’da bu tür alanlarda işgücü bulmak da önemli bir sorun.Bu alanlarda özerkleşme ve insanlıktan çıkma hem daha sürdürülebilir hem de daha fazlasını sağlayacaktır. Öngörülebilir ve izlenebilir süreçler. Hem işletmeler hem de müşteriler için önemli avantajlar elde edeceğiz. Verimli işlerde kullanılmasının önünü açacağız. Bu sayede maliyetleri tekrar düşüreceğiz” dedi.

ROBOT KAVRAMI DEĞİŞEBİLİR Mİ?

Zamanla robot kavramını değiştirebileceklerini vurgulayan Coşkun Arslan, “Otonom sensör ve sistemlerimizi çok farklı kabuklara yerleştirip bu platformları çok farklı iş modellerinde kullanabileceğiz. üniversitenin şoförsüz Ar-Ge projesine yarın bir gün yolları temizleyen ve dezenfekte eden bir araç gelecek.” Otomat konulabilir. Otel alanlarında, plajlarda, tatil alanlarında vb. birçok farklı iş modeli yapılabilmektedir. Yani aslında sınırsız iş modelleri düşünebileceğimiz bir elektrikli araç platformundan bahsediyoruz.” ?

200 BİN DOLARLIK YATIRIM MI?

YTÜ Yıldız Teknopark’ın her zaman yanlarında olduğunu belirten Coşkun Arslan son olarak şunları söyledi: ?

“Ekibimizde yer alan kişiler Yıldız Teknik Üniversitesi’nde eğitim görmüş ve çeşitli yarışmalara katılmış kişilerdir. Leo Drive’dan bünyemize melek yatırımı aldık. Böylece hem sürücüsüz araç platformlarımızı geliştirmeye başladık hem de sunmak için çalışmalara başladık. bu kapsamda yeni bir teknoloji.İlk tohum yatırımımızı Ocak ayında Yıldız Tekno GSO’dan aldık.Bu yatırımla bu 2 aracı hazırladık.Yıldız Tekno, GSYO ve Macera Yatırım Fonu’nun katılımıyla 200 bin dolarlık tohum yatırım türü yatırım aldı. Şu anda Preseria yatırım tipine hazırlanıyoruz Yıldız Tekno GSO her zaman olduğu gibi yine yanımızda ve devam yatırımı ile bu tip yatırımları destekliyor.Şu anda Yıldız Teknopark Davutpaşa Kampüsündeyiz.Burada otonom sürüş faaliyetlerimizi ve Ar-Ge faaliyetlerimizi yürütüyoruz. YTÜ Prototip Atölyesi’ndeki çalışmalar ve bize destek olmaya devam ediyorlar.Rektörümüz Prof.Dr.Tamer Yılmaz ve Yıldız Teknopark her zaman yanımızda.”?

– Uranyenhaber-bozcaada.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu